Thursday, June 2, 2011

segalanya telah tertulis...

hari ni x fokus sgt buat kerja..customer bolehla tahan..xdela bosan sgt.
aku gembira ditemukan dgn MHJ yg sentiasa dgn bershj mengingatkan aku pada Allah pencipta sekian alam serta qada' n qadar yg telah ditentukanye..di kala aku mengeluh kerana bnd kecik (sim kad dh expired + still de baki kredit berjumlah RM38.60) dia menegur x baik mengeluh..bnd dh lepas bkn rezeki kita namanya tu..aku cm mampu mengiyakan walaupun terselit rs terkilan di dalam hati..
aku hampir je mengamuk kerana dpt layanan yang pura2 baik dr operator tu.dr nada dia je aku rs annoy sgt2. yg wat aku x sedar pasal no aku tu dh expired coz phone tu still boleh receive call x ke pelik. pastu aku xleh nk ambk blk no tu blk plak tu.hampeh tul la.
MHJ kata aku ni lurus bendul.bertuah pny bdk...aku gelak jela..biarla mulut diakan dia nk kata pe sukati dia la kan.
sempat berbual2 mengenai kisah cinta monyet yg lebih pada SS di zaman sek. dahulu...akhirnye perbualan lebih tertumpu pada ikatan perkahwinan n jodoh yg telah ditetapkan semenjak dr alam rahim lagi.
siapalah kita utk menidakkanye...kita hanyalah seorg manusia yg lemah yg diciptakan oleh Allah S.W.T utk menjadi khalifah di muka bumi ini

balik dr ofis lambat, pkl 6.30 br aku blk,tu pun aku x blk umah trus tp aku trus g umah amanina utk wat cupcakes.akhirnye tepat pkl 9.15 malam siaplah sume cupcakes tu dibakar n di pack kt dlm bekas kek.mujurla alya x byk meragam sepjg proses membuat cupcakes berjalan eventhough dia x sihat sebenarnya.bila aku cte psl MHJ kt amanina dia geleng pale je..katanya korg ni pelikla..aku hanya mampu senyum, nk wat camne dh kami sama2 pelik kan.

-Abid- 

No comments:

Post a Comment