Thursday, June 9, 2011

LUPA

LUPA A.K.A TERLUPA
perkataan ni biase sgt dh kita dgrkan
bila ditanya kenapa x buat ini,mengapa x buat itu
jawapan klise yg kita kerap bagi adalah terlupa
adakah alasan lupa itu suatu alasan yg normal utk diberikan pada masa kini,
atau org tu benar2 lupa mengenai hal tersebut
Monkey Emoticons
kali ni kisah aku pulak psl penyakit lupa ni
aku de cte kt MHJ yg aku ni ssh nk fokus n mudah sgt terlupa
masalah ni aku sedari mulai tahun 2009 lg.
tp since time tu keadaanye x teruk so aku x riso sgt.tp still dlm keadaan berjaga2.
time aku kena duk kt wad kt SJMC utk check apa punca aku terlalu mudah tertido walaupun time tu aku tgh drive,tgh meeting,tgh wat keje n mcm2 g, aku sempat request kt doktor tu aku nk wat MRI brain scan utk detect any awkward kt brain aku.coz aku selalu sgt sakit kepala n pelupa di tahap yg dh mula membimbangkan
tp so far from check up tu everything is normal. so aku assume yg aku dh terlebey mkn semut kot.hu3 (nk sedapkan hati je ni sbnrnye)
tp makin lama ni aku perasan masalah lupa aku ni semakin membimbangkan.
aku sendiri sedar psl tu tp cuba buat2 mcm xde pape yg berlaku.
n aku just try mkn vitamin, makanan n supplement yg bleh bantu daya ingatan ni.
td dia menegur psl aku ni cepat sgt pelupanya.shy
Ya aku sedar tu. aku mmg senang nk ingt, tp aku juga senang lupa n cepat sgt lupanya (aku mudah lupa bnd latest je,klu memori yg lama smpi skrg aku still ingt almost everything)
stress ni..onion-head-emoticon-17coz lupa mengalahkan org nyanyuk kdg2 tu.
akibat dr masalah asyik terlupa ni la byk keje aku cm buat half way je.
br buat keje ni org distract suh wat keje lain aku trus tglkn keje td then buat keje br,
probnye aku trus terlupa nk smbg blk keje td.smpikan menimbun keje yg dibuat hanya separuh jln ni.
mujur bkn keje dgn company lain, klu keje dgn company lain mmg masakla,
konfem lg byk keje yg terbengkalai n silap2 boleh kena tendang keluar.head-down-oh no-crying
macamn ye nk atasi masalah pelupa ni?let me think
MHJ kata masalah pelupa aku ni dh kira tahap kronik ni, coz cepat sgt lupanya,
br 2 saat bnd tu aku tinggalkan, memori psl bnd tu mcm dh xde kt dlm otak aku.
aku risau ni..coz prob berkaitan lupa ni boleh menjejaskan aktiviti harian aku n masa depan aku
lagi2 study aku yg dhnk tamat lg sethn setgh ni.
mungkinkah ini adalah ujian buat aku??
baru ditarik nikmat sikit dh mengeluh, tula dulu aku ni riak sgt kot psl xde masalah nak mengingat.
MHJ ckp aku ni pandai tp dia pelik nape result exam aku x perform. 
dia buat 1 kesimpulan je iaitu aku mmg pelupa n bila aku pelupa 4 surela apa yg aku study n bc pun sume hilang sama, x gitu? mcmn aku nk jwb exam klu aku x ingt or lupa pe yg aku bc ye x? 
nk update blog ni pun ambik masa yg lama.sblm aku lupa pape aku terus save as draft then bila aku ingt aku smbg blk,klu aku trus x ingt, mmg konfemla trus xde update g dh dr aku.
harap2 aku dpt jupe jln penyelesaian pd prob ni..May I do that


YA ALLAH BANTULAH HAMBAMU INI MENCARI JALAN PENYELESAIAN KEPADA MASALAHNYA...
AMIN YA RABB..big-black-eyes


-Abid-



No comments:

Post a Comment