Monday, June 6, 2011

family gathering di KRTC

03/06/2011
KRTC kami datang lagi...
this time gathering we all buat kt kalumpang je coz lebih dkt n jimat kos walaupun ada yg bg idea suh buat kt bukit merah.
aku n my mum bertolak ke sana pkl 5.00 ptg meninggalkan MHJ mengattend madam you. aku confident yg dia bleh wat coz aku dh attend madam tu half way pun.
perjalanan lancar cm arah bertentangan je yg jem truk..alhamdulillah perjlnn dipermudahkan.dlm pkl 5.45ptg kitaorg dh sampai..terkezut sat nmpk kete estima yg mcm familliar kt area parking..klu x silap td katanye x dpt dtg...pape pun alhamdulillah dia dpt dtg gak the more the merrier rite.cm x ckp korum, x sume org dpt dtg coz de tanggungjawab lain yg perlu didahulukan
since dh smpi kitaorg pun check in la dkt chalet camar 5.pas dh ltk beg kt chalet aku yg sedia lapo coz just mkn muffin 2 bijik je td, pe lg serbu makanan la.x peduli dh kt bunyi air sungai yg duk memanggil2 aku dr mula2 smpi td.
alhamdulillah perut dh kenyang..tkr baju then trus terjun masuk dlm air sungai..bbrrr...sejuknye...br 10 minit masuk aku dh keluar..menggigil..sejuk gila..
tkr tmpt mandi lak mandi kt kolam jela, tp bkn kolam renang tp air dr sungai yg dh diempang membentuk kolam yg mn air dia krg sejuk n kurang risiko dihanyutkan air sungai sekiranya air tiba2 deras.
pkl 6.55ptg br kuar dr air, mandi..
then malam tu kitaorg buat BBQ..then buat majlis tahlil yg diketuai oleh anwar.
abis tahlil de beberapa usul baru diutarakan oleh pakngah
setelah abis sesi cadangan n bantahan selsai, sesi gift exchange plak.then aktiviti bebas..
ramai yg x percaya yg muffin yg aku bwk tu aku wat sendiri, nape x percaya ke? hi3
paklang tetibe ckp klu muffin tu aku wat hidang kat bakal mak mertua konfem dia terima aku, pastu trus dia tny aku dh ada calon ke blum (mcm biase aku xkn dpt lari dr soalan ni setiap kali de perjumpaan keluarga) hampir tersedak aku yg tgh makan time tu.

paklang: kaklong dh 24 tahun kan,bila nak kawen?
aku: ntahla paklang,belum de calon g
paklang: betul ke xde calon ni?klu xde calon kt tmpt keje paklang de 2 org jurutera kosong
aku: dorg boleh terima saya ke?
paklang: xknla dorg xle terima along kot.
aku: maksud kaklong terima yg kaklong still blaja g
paklang: apa ssh benti je blaja
aku: haish..ni yg xnk ni,sayangla.
tiba2..
maksu: betul ke ko xde calon long?? maksu tgk ... pun ok pe
aku: ha3,sila jgn mention nama dia di sini.dia spesel kes
maksu: maksu dh usha dh dia smlm cam ok je, ko x kenan kat dia long?
aku: ha3,takat sy kenan kt dia,pe kes klu dia xnk
maksu: klu ko dgn dia pun ok gak long, hensem pe, dean list g
aku: ha3.jauhnye maksu pk ke situ plak. kaklong xde papela dgn dia.
paklang: ... mn plak ni.
aku: (senyum je) xde sapela paklang,kawan...
paklang: klu along nk paklang boleh kenalkan dgn jurutera paklang tu
aku: diam je (sbg tanda no komen)
aku pun memblahkan diri dr situ sblm lebih byk soalan di tanya.hi3

04/06/2011
subuh2 time nk hantar ayah aku blk aku terslh jalan nk kuar dr tmpt tu then terserempak dgn paklang n anwar yg br blk dr surau (aku teka je ni)
paklang: along nk ke mana?breakfast ke?
aku: (mcm perli je) xla tgh cari ayah, td ayah dh kuar bilik tau2 je dh hilang.
mencari2 jalan sendiri akhirnye jupe gak pagar laluan yg ayah aku gn utk kuar td.hi3
sah2 td still mamaikan..time tu mmg muka br bgn tido g kot.

pagi tu konon2 nk wat game utk bdk2 tu, last2 xde game coz kekangan ruang n kekurangan  ahli
pas breakfast dgn kupon percuma tp since mknn x memuaskan aku mkn skit je
then aku ambk keputusan utk g mandi sungai
kesejukan air sungai mencengkam smpi ke tulang membuatkan aku lari ke kolam yg pihak KRTC dh empang
mmg mandi x ingt dunial pkl 10.30 pagi br naik then bersiap utk blk
adik beradik ibu dh pesan dh next time dorg nk generasi pelapis plak yg manage gathering ni,
coz dorg nk bersara
so ada sape2 yg sudi utk handle prog mcm ni pasni?


-Abid-

No comments:

Post a Comment