Friday, April 29, 2011

HOMESICK?

22/04/2011
Aku dh siap bagpacking nak tumpang tido kat umah awin.coz memudahkan aku utk study kt uitm since jarak dr umah awin ke uitm xlah jauh mn pun.so mlm jumaat tu aku pun tido kt umah awin.

23/04/2011
aku continue study kt uitm dgn rakan2 seperjuangan yg sama2 bakal menduduki exam IFM 25/04/2011 di DRMM.mlm tu br pkl 9 hati aku mcm meronta suruh aku blk umah, rs x sedap hati, duk teringt kt parents aku..mcm2 rsla smpi mengganggu konsentrasi study. last2 pkl 9.30 aku trus kemas buku n blah dr tempat study tu, trus drive ke umah awin utk ambk brg x bgtau yg aku nk blk n trus direct drive blk ke rumah. aku pun pelik nape jd mcm tu.aku borak dgn MHJ cte pe yg jd, pnyela sakan dia gelak.dia kata ni msti kes HOMESICK ni..HOMESICK? aku dl bertahun duk asrama x pernah rs nk blk umah pun, hepi je duk asrama (lupa diri tul,mentang2la de kwn2) dia ckp dl lain, skrg lain, skrg aku all alone, stand on my own feet, study pandai2la, n walaupun de kwn aku bknlah ada kwn yg bleh teman aku utk aku luahkan pape, thats y aku jd mcm tu + stress dgn paper yg akan dtg, menguatkan lg rs nk blk rumah jupe parents aku, n dgr dorg bg kata2 semangat n pampered aku.wahahaha lawak jgk rsnye, tp ada logik gak pe yg dia ckp.maybe i am really homesick.hu3
smpi2 je kt umah mak aku terkejut, aik blk? kata stay kt shah alam smpi abis exam, aku cm senyum kambing je, sambil jwb dunno homesick kot sambil gelak n berlalu masuk ke dlm rumah.

-Abid-

No comments:

Post a Comment