Thursday, April 7, 2011

KASIHAN ATAU IKHLAS??

04/04/2011
tiba2 dtg seorg lelaki kat pejabat aku..wat muka seposen mcm nak nagis pun ada..merayu-rayu aku ambk baju yg dia bwk sebyk 2 helai dgn bayaran RM60 sbg cagaran. dia nk pinjam duit aku utk beli susu n pampers anak dia..dia kata anak dia dh truk kena cirit birit..dia nk bwk g klinik tp xde duit..anak dia cirit birit pun sbb dia bg minum susu F&N sbb xde duit. wife dia plak kt umah dh dok nangis2 sbb risaukan anak dia..takut pape jd..dia merayu n terus merayu..aku yg pada mulanya xnk bg last2 lembut gak hati hulur RM50 n dia janji dia akan dtg blk byr ptg tu..aku x mengharap sbb ntah btul ntah x cerita dia td...tp sblm aku hulur aku pesan kt dia, klu dia tipu dia yg berdosa n dia xkn selamat..dia pun tglkn baju 2 helai tu n ucap terima kasih then berlalu pergi..dlm hati aku harap dia jujr n moga2 anak dia tu selamat...haish..nk kawen ni bkn bnd senang..tgk duit xde..tp dh ada anak..sape yg susah?? diri sendiri?? isteri?? atau anak??org tgk pun setakat kesian je..

hari ni dh 07/04/2011
dh 3 hari org tu pinjam duit aku..haruskah aku berharap yg dia tetap akan pulangkan duit aku yg dia pinjam tu n ambk blk baju yg dia tglkn ni?? atau halalkan jela..xde harapanye aku akan dpt blk duit tu???  Allah lbh mengetahui ke manakah duit tu akan digunakan...harap2 ke arah jalan kebaikan n bkn utk beli dadah..

YA ALLAH JIKA BENAR LELAKI ITU MENIPU KAU IKHLASKANLAH HATIKU INI UNTUK MENGHALALKAN WANG TERSEBUT... NAMUN JIKA DIA JUJUR MOGA REZEKI DIA MURAH DAN ANAK DIA SIHAT..

-Abid-

No comments:

Post a Comment