Saturday, May 28, 2011

Kisah minggu ini...

23/05/2011
hari ni MHJ tua setahun g n berumur 23 tahun, n hari ni adalah first day dia keje di tempat yg sama dgn aku. pakai lengkap dgn tie lagi..sakan aku duk gelakkan dia..(jahatkan aku)
dia kata sbb dia keje di bwh aku, so dia nk pgl aku boss..suka beno dia tgk aku marah..makin di marah lg dipanggil..bertuah betul...seharian keje dia hanyalah menyakat..aku just wish besday dia je..hadiah dh bg in advance..tp dia duk tuntut aku belanja KFC, xde maknanya aku nk belanja..gaji x msk lg ni..lgpun aku dh ckp kt dia yg aku cm akan belanja dia bila aku dpt anugerah dekan je....tunggu ye....(silap2 smpi kucing tumbuh tanduk pun x dpt)
aku dh ajar dia psl pe yg dia ptt tau psl insuran am ni..nmpknye dia fast learner sprt yg aku jangka..br 1st day dia dh berjaya buat sendiri 2 cvr note dgn pengawasan yg minimum dr aku...BAGUS...


24/05/2011
arini terlebey rajin sudah..pagi2 bgn excited..x tido blk..pas solat subuh kuar umah hirup udara segar pastu ambk baldi, sabun, kain lap n kunci kete reverse kete then cuci kereta yg dh berubah kaler dr perak ke hitam coz hari2 lalu kt PMC.hari ni aku n ibu dh plan nk g keje sama2 so naik 1 kete jela, aku dgn lebey rajin lg siap basuh sekali kete ayah yg sama kotor dgn kete aku td.
hari ini dlm sejarah..
akhirnye...setelah aku lali n x larat lg nk jwb pertanyaan org sekeliling psl bila nk kawen..arini mak aku tetiba tny soalan tu kt dlm kete masa OTW g ke ofis.aku x bape ingt pe pencetus pada soalan yg x pernah2 mak aku tny tu, tetibe je..

ibu: awak dh ada calon ke?
aku: calon?
ibu:yela calon..dh ada ke?
aku:hi3,xdela bu..x jumpa lg..
ibu: ms ibu dl ibu x kesah psl dia kaya ke x..yg pntg solat x tinggal, x merokok...dan mcm2 lg..
aku: samala..klu solat pun tinggal..duk tipu kita..pura2 alim..cb pancing kita dgn agama konon baik.lupakanla..
ibu : pandai pun..
aku : senyum je..hi3 (dlm hati ptt ke aku ckp aku suka seseorg?mcm ms yg x sesuai je, tkt aku bertepuk sebelah tgn je sbnrnye,malu nnti..) 
ibu : kalau dh jumpa bgtau..
aku : baik....
perbualan berkisar pd topik lain pulak..

sampai kt ofis uiks..MHJ ada kt dpn ofis?kata nk cuti...kesian dia..berpeluh2 duk kt dlm kete tunggu kitaorg dtg..nsbla..dh dia x bgtau..(sbnrnye dia x call sbb kredit dia abis, sian dia.. )

pkl 4.30 blackout lak..adus..panasnye..cam duk kt dlm sauna..berpeluh2 x selesa sungguh
blk dr ofis kitaorg g jaya jusco..konon2 nk cuci mata je..last2 sempat gak aku n mak aku merembat beberapa brg peribadi n brg rumah..mcm x rasa je beli brg2 tu sbb kitaorg byr gn voucher.akhirnye aku berjaya membeli kasut A.D n brgn T menggunakan voucher yg aku dpt hadiah pertandingan alam sekitar kt OYL dl.dkt 2 thn gak aku simpan hadiah voucher tu.ni br nk guna...klu x sbb voucher tu mmg xdela aku nk beli brg mahal2 membazir je pun...

25/05/2011
aku dh pesan kt MHJ yg dia boleh pakai t-shirt je arini sbb aku nk suh dia cuci signboard. OTW g ofis dia dh call ckp de customer dh dtg.aku suruh dia attend je customer tu dl sementara tunggu aku sampai.sampai2 je kt ofis dia dh siap 85% progress cvr note tu cm tgl nk submit je cvr note tu.mmg cekap n fast learner..tp xleh puji lebey2 kang dia kembang.hi3.pas customer tu blk aku tgk dia dok bkk laman web uitm, duk mntk id n password aku..sbb dia nk tgk result aku.result dh kuar katanye..konfemla x dpt.bila aku check sendiri aku tgk mmg result dh kuar tp cm result bdk2 diploma je..fuh selamat..sblm tu jantung aku dh berdegup laju dh...mcm br pas lari 1KM.skrg dh tenang blk..ces..wat suspen aku je...pas dia dh siap cuci signboard ada hati tu nk siram aku..haish..nsb x betul..klu x mandi aku...

26/05/2011
hari ni MHJ btul2 bercuti aku plak duk sensorg kt dpn PC customer mmg ada tp xdela smpi aku huru hara so still de ms utk update status rakan2 di mukabuku. wah..suddenly missed someone..bahaya nih..selsema melanda x berhenti gara2 hujan rahmat yg turun di pagi hari..hidung aku mmg alah skit dgn cuaca sejuk ni..sementara xde customer aku dok mengupdate kalender..n event invitation, byk btul kawan2 yg dh n akan bertkr status, klu aku nk pegi sume mmg x terpegila jwbnye... kalender aku pun dh penuh dgn conteng2 reminder date wedding dorg2 ni. dgn date nk wat delivery t-shirt g.stok t-shirt dh makin susut, nmpknye aku kena kira stok n restock blk bj yg dh abis ni... duk usha2 mukabuku aku dpt tau yg cikgu siti aini dh dpt anak yg ke 5 congratz cikgu... terpndg status MSA yg menarik perhatian..sempat aku mengusik n memberikan kata2 peransang kt dia supaya mencuba dl sblm mengalah.harap2 dia berjaya dgn niat dia tu,
MSA siap pesan kt aku supaya toksah sorok2 sgt bgtau je...jawapan aku senang je..seganla..pe plak perigi cari timba..walaupun org kata peribahasa tu dh x releven tp aku ttp berpegang pd peribahasa tu ok..

-Abid-

No comments:

Post a Comment