Monday, November 8, 2010

Oh angin....

sekarang ni kan musim tengkujuh...n hari ni hujan turun selebat2nya,tahap mcm ribut.
tgh aku duk alihkan brg2 meniaga aku yg kena tempias..tiba2 brg2 meniaga aku kt rak tertentu jatuh.botol2 tergolek ke bwh(nsb botol air plastik,klu kaca...selamat...)aku yg masih terpingga2 kehairanan mengutip semua brg2 yg jatuh td
then letak kt di atas meja utk dilap sbb sume dh basah,coz air hujan dh melimpah msk dlm kedai aku.pelik..mcmn brg2 berat pun boleh jatuh tergolek2 itu blum kira lg brg2 ringan yg terbang...
angin kuat sgt ke td?msti angin mcm aritu ni..tp aku x perasan...
biasenye setakat alas meja je yg terbang,tp tu biaselakan..
aku hrp angin yg lalu td tu x membawa kemusnahan mcm angin2 yg pernah melanda kawasan2 kejiranan aku sblm ni,
ala..angin yg melanda bazar ramadhan kt negeri mana tu ntah smpi ada yg cedera parah..brg2 meniaga rosak teruk tu...angin mcm tula..beberapa tahun yg lalu angin tu pernah dtg kt tmpt aku..alhamdulillah rumah kami x rosak teruk coz dia cm langgar pokok yg menyebabkan pokok tu himpap beranda rumah.so,adala rosak ckit je pun..yg selebihnya kitaorg byk kehilangan pokok buah2an yg tgh lebat berbuah je..
rumah jiran aku rosak trus..bumbung rumah dia tercabut...air hujan msk mencurah2 ke dlm rumah..kesian dorg x psl2 kt luar rumah x banjir..dlm umah pulak yg banjir..dan byk lgla kawasan2 berdktn yg dilalui oleh angin tersebut rosak teruk..pokok semua patah2 rumah byk yg hilang bumbung.
kejadian yg sama berulang pada bln 6 thn ni.mujur angin tersebut cm melalui jln besar di tmpt aku,so xdela pape kerosakan cm kawasan lain pulak yg dilanggar je..truk keadaan rumah dorg kena...dahsat tu..angin je pun...jgn main2..
sayangnye aku x pernah berjaya mensnap gmbr or merakam detik2 angin tu lalu..sbb tergamam.rupa dia hitam..mcm puting beliung tp saiz dia kecik..tp klu dia lalu kt memn kawasan..kemusnahan yg ditinggalkan tetap ada,cm xleh lawanla tornedo kan...klu smp ada puting beliung kt malaysia ni..mmg sahla ari nk kiamat...


-ABID-

No comments:

Post a Comment