Saturday, November 6, 2010

hari yg indah....❤❤❤

04.11.2010
so far hari ni antara hari terbaik buat aku bg tahun ni.enjoying my day.hang out dgn kawan2,dh lm sgt aku x bersuka ria camni. walaupun sbnrnye sale aku beberapa hari ni sgt2 truk.means income aku kira mcm xdela.tp demi aku dh janji nk jupe.aku belanja gak duit utk jumpa NN & SZ.
janji pkl 10 jupe kt MID.smpi sn SZ dh nmpk aku tp dia main nyorok2 plak,ces..mendera aku ni nk kena cr dia..
memandangkan aku nk kena jupe Dr Tan,so aku postpone cr dia n g bilik termenung dl.pas aku kuar last2 SZ call tny aku ktne,ha3 dia dh bosan menyorok kot.tp aku x cr dia.hi3.
pastu aku n SZ g ATM sbb aku nk check balance duit dlm akaun aku.adoi..baki tgl sikitla plak...x cucuk pun duit,g msk MPH, aku mmg ikut gerak kaki aku,mn dia nk g aku ikut je.n seksyen pertama yg kaki aku pilih rupa2nya ruangan agama,buku2 psl haji n soal jwb agama.hu3 aku tgk2 je buku tu x beli pun,pastu aku duk belek2 al-quran+tafsir yg saiznya separuh dr saiz al-quran biase,aku berkenan plak dgn quran tu sbb terjemahanya dlm bahasa melayu n bknye indonesia...pastu area novel plak..sume buku aku belek2 je,mn yg aku berkenan aku ambk tajuk n penerbit,nnti time pesta buku aku nk beli.
pastu kami truskan berjln mengikut langkah kaki sementara menunggu NN dtg.aku smpt singgah kedai kasut.nk beli sandal sbb sandal aku dh pts,hari tu pun aku pki kasut mak aku.tp kasut yg aku berkenan tu xde saiz akula plak.pe bleh wat saiz aku pjg sgt.saiz 9 ni ssh skit nk cr.pas NN dh smpi kami ambk keputusan utk usha dia dr tingkat atas MCD,biar dia melilau cr mn kitaorg.sj je..bkn selalu pun dpt  mendera NN.kali ni je..pas dh nmpk kitaorg pgl NN,sekali dia sumbat telinga dgn earphonela plak.pttla x dgr.adoyai...

so hari kami dimulakan dgn acara boling..nsb ada offer,kitaorg main 3 game.NN kata gila byk mau pth tgn dia,aku ckp biarla aku dh lbh sethn nk main,aku teringin,SZ xnk main.aku n NN paksa gak dia main akhirnya dia mengalah gak.he3.dan pemenangnya NN,aku n SZ seri kot,dua2 x reti main..hahaha.lama jgk nk menghabiskan main 3 game tu,kena plak diselang selikan dgn rehat sbb tgn agak lenguh.kena plak de org approach kitaorg offer psl domino pizza la,bla bla bla.aku yg x berminat last2 jd kejam gila,dgn slumbernye aku ckp sy x mkn pizza domino,x sedap..hahaha kejamkan aku,sbb aku xnk tp org yg offer domino's ni xnk gak blah.
pas main boling aku kata aku teringin nk mkn nando's plak sbb aku x pernah mkn,dorg ajak mkn pizza hut, aku ckp klu kaki aku jupe nando's kena mkn nando's gak.wah..diktator sungguh..x pernah aku mcm ni..tp sblm msk aku dh check purse dl aku de bwk duit extra x,krg x psl2 kena basuh pinggan plak.x ke haru.hahahaha.aku tau dorg berdua berkira2 nk mkn kt situ sbb harga mknn kt situ yg mahal.tp dorg turutkan jgk keinginan aku...time nk order mknn n cr meja mmg kelakar.ptt x kitaorg speaking or ckp BM je?aku bknye x tau speaking cm mls nk gn..maklumla gnkanla bhs kebangsaan kita...hahahaha.sekali org tu krg phm BM la plak.n ada org tu cb speaking,sblm aku gelak sbb dia salah ckp.aku trus ptg ckp dia n order pe yg dorg nak. x baiknye aku ni kan,klu aku gelakkan org tu...so sbg kwn yg baik aku x gelak,aku cm diam je.n senyum..sekejap je ms yg aku spent dgn dorg, tp sekejap tu ckp utk wat dunia aku ceria....dorg ni mmg gila2 n merepek n mengarut pun ada.pas mkn g solat...kali ni pun ikut kaki aku gak nk melangkah,nsb btul padahal aku main jalan aje.gurauan sepjg perjlnn n sepjg spent ms sm2 arini mmg mebuatkan aku nk jgk tny soalan tu,tp x gak tny.
jln2 g big apple aku pulun beli donut 12 bijik.pastu jln g pegi secret recipe plak.fuh..mkn jela kejenyekan.NN dh janji nk belanja aku,so aku mntk kek SR hahaha kejam...mntk kek mahal je.aku beli 2.1 NN byr 1 g aku byr.kitaorg kata takeaway,tp kitaorg mkn kt situ gak,sbb klu2 x abiskan boleh tutup kotak then bwk blk,xyah mntk kotak kt kaunter g.pas dh abis aku mkn kek 1 slice.1 slice g aku bwk blk.kitaorg g jln2 cr air sbb kt kedai SR tu air dia gila mahal..last2 beli kt luar je,g berbaloi.g murah n byk.last2 kitaorg berpisah kt pintu laluan ke KTM sbb aku dgn NN naik KTM,SZ rider so laluan dia berbeza ckit dgn kitaorg,sepjg jln ke platform aku borak dgn NN psl kami,terutama psl SZ.
pas berpisah n msg2 naik train..aku rs ms sgt2 mencemburui kami,sekejap je dhnk kena berpisah.ni la first time aku naik train berhimpit n tersepit kt dpn pintu,sbb walaupun train dh pnuh,aku still tolak gak org kt dlm train supaya aku dpt msk n x tertgl,so terpaksala aku tahan nafas smpila pintu tutup.br aku lepaskan nafas..fuh..adoi aku penyek n same goes tu my donut.kesian...sgt tersepit di situ mmg x boleh bergerak.nsbla aku naik koc wanita so no sexual harassment berlaku.hu3
pas dh smpi stesen kepong sentral aku dpt duduk.fuh..lega..kaki aku pun dh mula sakit.maklumla aku pki high heel.sambil meriba donut aku membetulkan blk kotak dia yg dh kemik tu.hrp2 x rosakla donut aku ni..
sambil tu aku sempat senyum sorg2 betapa gilanya hari aku hari ni dikelilinggi kwn2 yg gila n pada ms yg sama gila2.biarpun penat namun aku puas hati...smpi umah pkl 6 trus msk nasik.lauk x msk g mak aku blk dia msk lauk.mnla aku x gemuk camni hari2 mkn mskn mak yg x pernah menghampakan n sentiasa first class..
sampai kt umah kaki dh sakit, tp x kesah pun..pastu aku sorokkan kek secret recipe yg aku beli td,ingt nk bg kt adik aku sbb 6.11 tu besday dia.rupanya x sempat nk bg dia dh jupe n ngap dulu.aku br nk bg,tgk2 dh tgl kotak je.hahaha.bertuah pny bdk.nsb dia x jupe donut aku tu...klu x selamat jgk jwbnye...
SELAMAT HARI LAHIR BUAT ADIKKU MUHAMMAD,SEMOGA PERIBADINYA SEINDAH NAMANYA....AMIN...


-ABID-



No comments:

Post a Comment