Sunday, October 3, 2010

Headache...

02/10/2010
aku bertungkus lumus cb membuat sebyk mungkin latihan subjek Managerial Ecconomics (ME) sbb esk pagi2 lg aku akan ada test subjek tersebut. ntah mcmnla aku duk sibuk buat latihan aku boleh x perasan yg hp aku dh pun hilang.aku cm sedar bila aku nk call syida memberitahu kedatangan aku ke rumah dia utk suh dia ajar aku subjek ni,bg chapter2 yg aku x phm.since aku br sedar hp aku dh xde, pale dh xleh pk,aku jd kalut, panik...duk cr kot2la jatuh kt memn hp tu.crying-1waa...mn hp aku menyorok ni..time2 diperlukan mcm ni la dia hilang.n time2 mcm ni la sakit pale aku nk dtg...sakitnya berdenyut2.dh 3 hari mcm ni.asal ptg je sakit pale.knape ek??..pas aku dh puas menyelongkar n mencr namun x jupe,aku redha jela yg hp tu dh hilang(x puas hati sbnrnye)..sapela yg curi agak2nya..di saat group assignment menimbun2 n memerlukan aku selalu keep in touch dgn ahli kump lain,time ni la dia nk hilang.
huhuhu cedeynya...sad-maka aku pun trus tutup kedai n trus ym syida mengatakan yg aku x jd dtg,nsb dia tgh on9 time tu.aku trus merebahkan diri di atas sofa sambil kepala ligat berfikir cb memutar blk satu per satu wajah org2 yg dtg ke kedai aku td,tp mn mungkin aku dpt meneka yg mn satu yg berjaya mengambil hp aku tu tnp aku sedari...sakit kepala makin menyucuk.aku yg mmg anti ubat ni mmg konfem2 la xnk mkn ubat unless pale dh rs gila nk pecah br ambk active fast.sambil mengurut2 pale,aku tertido,sedar2 mak aku kejutkan sbb dh maghrib.bgn2 pale pk mn aku ltk hp tu..(masih x dpt terima kenyataan hp dh hilang...)pas solat maghrib makan..tgk tv jap.pastu menggagahkan diri menyambung study subjek ME. byknye yg aku x reti buat, tawakal jela esk, yg aku boleh buat ni aku kena pulun buat dulu..smptla buat latihan selama 3 jam,tu pun selang seli dgn mkn snek malam n dgr lagu kt laptop sbb fikiran masih terganggu dgn kehilangan hp n kerisauan kemungkinan aku xkn dpt jwb test esk pagi..akhirnya setlh aku gagal menumpukan perhatian kt buku lagi n mata pun dh sakit..dh menguap beberapa kali..aku ambk keputusan utk bgn awal besok n study..
03/10/2010
bgn pagi..solat subuh..pastu x smbg study pun,tp duk  tergolek2 kt ruang tamu...mengumpul semangat utk x smbg tido blk.pas rs dh puas bergolek ke kiri n ke kanan aku bgn dgn langkah yg berat n terbayang2 muka Dr Rohana yg bakal aku jupe pkl 10.00 nnti.msti dia kecewa g klu aku gagal lg kali ni,n lg kecewa semestinyala aku..sbb konfem carry mark aku rendah klu test kali ni sangkut lg.bgn mandi bersiap check sume brg keperluan..stationery,kalkulator,pembaris,notes n x lupa roti sbg alas perut.dh ready sume aku pun capai kunci keta n menuju ke kereta yg di parkir di sebelah rumah, terkezutnya aku..shock-4kereta aku penuh dgn tahi burung..ni msti keje adik aku yg bertuah tu..smlm kuar bwk keta ntah parking ktnela ni,pas dh gn,bknye reti nk siram blk tahi burung tu..eee geram..grrrdh pakai kemas2 n dh mandi terpakksala aku ambk baldi,sabun,kain lap n paip air,so di pagi yg indah lg permai ni aku pun mulala membasuh kereta yg dipenuhi tahi burung lbh dr 20 tepek ada kt seluruh permukaan keta..de yg melekat n warna dia xmau hilang plak tu..geramnya....grrrpas siap cuci keta tetibe de customer dtg ke kedai.nk xnk aku bkk jgkla kedai,rezeki msk x berpintula katakan,walaupun aku dh bercdg utk x bkk kedai arini,nmpknye kena jgk bkk walaupun sekejap.pas dh layan dorg aku tutup blk kedai then trus drive ke kls.aku ambk keputusan utk lalu jln subang lama,sbb arini ari ahad so msti x byk keta,perjlnn sungguh lancar,de jem skit je sbb de negro eksiden langgar keta melayu,aku xmau tau pe jd dgn dorg aku pun meneruskan perjlnn tetibe tgk laluan di lencongkan sbb de keje2 membaiki jln sdg dilakukan.smpi awal ke kls,cm mengambil ms 35 minit je.selalunya mau sejam plg awal or klu aku speed pun 45 minit.ni aku drive biase2 je.pun smpi awal.pas park kt tmpt plg dkt dgn fak aku pun menaiki tangga ke tingkat 5 sbb aku tau msti ramai yg tgh study kt situ,so join dorg dl la sementara tunggu pkl 9.55 br msk kls.smpt gakla aku refresh blk pe yg aku study smlm n study blk pe yg aku x phm smlm dgn menanyakan pakar2 ME yg dh smpi.so far dh de konfiden skit utk menjwb.jam dh pkl 9.50 sume org mula g tgkt 6.aku yg dh x bleh nk concentrate g pun tutup buku then melangkah ke tgkt 6.sume org tunggu Dr Rohana dtg,pas dia bkk pintu,sume org serbu tmpt  duduk blkg,kecuali aku.aku duduk depan..sekali.btul2 dkt dpn DR.pas sume org dpt kertas..dimulakan dgn lafaz basmallah aku mula menjwb dgn separa yakin.hahaha.ntah btul ke x aku jwb tu lantakla yg pntg aku dh jwb.tetibe aku stuck,aku boleh lupa step utk soalan no 2.aku dh mula garu pale yg x gatal,menulis,padam,tulis padam..DR bg hint sape stuck dtg jupe sy.aku nk je g jupe dia.tp aku segan..last2 agaknya DR risau tgk aku mcm tu..dia ckp kt aku meh sini..mn yg awk stuck tu..hu3 lgla malu smpi direct trus dia ckp kt aku,maka dgn selambanya aku pun ke dpn n tny soalan yg aku x tau tu.pas 2 jam dh berlalu n org lain dh abis menjwb aku yg masih ternganga2 dgn soalan no 3,ambk kptsn utk tulis formula je then hntr,sbb aku mmg x reti nk jwb soalan tu.pas hntr kertas jwpn..tawakal tu 'alallah.aku dh berusaha,skrg tgl aku berserah ajela.hrp2 lulus.drive blk perlahan2 smpt singgah kt masjid shah alam,shopping jubah n tudung sehelai.pastu drive ke NSK utk beli brg utk kedai.blk dr NSK jln tersgtla sesak,knape ntah,stuck lama plak tu..cuaca panas membuatkan pale aku mula sakit..smpi kt umah aku tgk dh de customer tunggu kt dpn kedai..nsb baikla aku awal skit.klu x msti dorg dh blah dh.cpt2 aku bkk pintu kedai then layan dorg.pas layan dorg aku tutup kedai blk.nk merehatkan pale yg sakit ni..n sekali sekala aku pun perlukan rehat jgk pe..mujurla sakit pale aku ni x lama,smpi maghrib je pastu dh ok dh.xde mood nk tgk tv.tetibe plak rs nk layan lagu2 lama kt youtube..so smbil layan lagu..aku pun mengupdate blog yg jarang2 aku update ni..sekian..
sape yg ambk hp aku tu..tlgla pulangkan..x baik tau mencuri..dhla mahal aku beli...crying-2

-abid-

No comments:

Post a Comment