Saturday, October 9, 2010

Exam oh Exam...scared

Buku-buku berselerak diatas meja. Nota-nota formula n slide lecturer berterabur dh x ikut susunan dh. Jadual peperiksaan dh dilekat kt dinding..Jam dh menunjukkan jam 2.00 pagi.mata dh mula layu.kalau turutkan hati..mmg nk tido.tp bila tgk kalender n remark yg ada kt atasnya...x jadi tido.tgl x smpi 14 hari lg utk aku study..dikelilingi plak dgn assignment yg x siap2 g ni...
time2 mcm ni org lain dh smpi alam mn ntah..dh jupe bidadari mn ntah...aku plak x tido lg..tgh menyiapkan skrip utk present selasa ni.n tgk annual report company mn yg aku nk analisa...kertas bersepah2 kt atas katil ni..(meja study x ckp besar)hahaha.latihan2 n notes subjek ME beserta dgn past years paper pun  ada sekali.dh x rupa katil dh..mcm atas longgokkan kertas je...idea...oh idea..dtgla...aku dh buntu ni...(tmpt belajar bersepah..mcmn nk dpt idea?)
since aku dh start stress, so aku pilih utk present psl stress.hahaha mmg seswai sgt la tu..
nk study utk test ME plak lg..oppss..sori assignment ME lupa plak aku x siapkan ko g.
nmpknya aku ni gagal dlm time management..huhuhu
keadaan mcm ni mmg biase terjd bila final exam dh dekat..n perkara mcm ni seolah2 dihadapi oleh sume insan yg bergelar pelajar...(lagi2 yg x ikut jadual mcm aku ni) selg x abis blaja msti ada je assignment, presentation n FINAL EXAM...menakutkan btul bila di pikir2....Ya Allah permudahkanlah hambamu ini dlm mengingati ilmu yg dipelajarinya Ya Allah.

10.10.2010 di kala org lain bz memenuhi undangan jemputan kahwin, aku putuskan utk melakukan group discussion utk group assignment,mengikut rancangan asal ms yg akan diperuntukkan adalah dr pagi smpi petang.hrp2 smpt siap sbb assignment tu nk kena submit rabu ni...
11.10.2010 satu lg group discussion utk group assignment, rasanya aku akan ponteng kls RM(x ptt btul)
12.10.2010 group creative presentation
13.10.2010  quiz and test ME.org tertentu je yg kena buat test ni,sbb cemerlang sgt.hahaha
on the same date kena submit assignment ME
15.10.2010 kelas IA
18.10.2010 kelas RM
19.10.2010 kelas PD
20.10.2010 kelas ME
Final exam dh semakin hampir...kami student PLK xde study week....nervousscared
lagi aku tgk jadual aku jd makin scary...walaupun ambk 4 mata pelajaran je
tapi total jam kredit 16,cukup utk membuatkan aku gemuruh n panik...time2 mcm ni mmg sgtla mls nk g ke kls..nmpknye kali ni xde jadual  belajar..aku just kena disiplin utk mencuri masa n belajar je memn subjek yg sempat...
22.10.2010 submit assignment IA
24.10.2010 hntr paklang g kelana jaya
25.10.2010 anwar start duk kt umah smpila parents dia blk dr Haji
27.10.2010 kelas terakhir dgn Dr Rohana

FINAL EXAM BERMULA...............
nervousnervousnervousnervous-2nervous-2nervous-2
28.10.2010 FINAL EXAM MANAGERIAL ECONOMICS
31.10.2010 FINAL EXAM RESEARCH METHODOLOGY
01.11.2010 FINAL EXAM PERSONAL DEVELOPMENT
02.11.2010-10.11.2010 klu nk g makan angin ok x??
11.11.2010 FINAL EXAM INVESTMENT ANALYSIS
15.11.2010 Birthday aku..(msk kategori exam jgk ke?)
time2 exam ni aku kena pk nk merempat kt umah sape...aku klu duk kt umah time2 exam ni xdenye study...godaan2 dr TV and tenet kuat wo...
kepada kwn2 yg sama2 nk exam tu...jgn asyik layan FB je..study woi...nerd


No comments:

Post a Comment