Saturday, October 9, 2010

Aneh..

kenapa rasa x sedap hati ni???
ayah aku x pernah2 g bercuti ari sabtu...dia x suka, dia suka cuti hari org bekerja, x sesak katanya
tp kali ni dia ajak 1 family g ke Pulau Pangkor yg dh 6 tahun x kami jejaki, n nk pegi pada hari sabtu...pelik2X
memandangkan aku ada group discussion utk group assignment,so aku x pegi.karang x psl2 dorg x mskkan nm aku dlm assignment.naya je...adik aku pun x pegi sbb dia akan ambk alih bisnes ayah aku, sementara parents aku g bercuti.
so subuh td parents aku pegi honeymoon berdua je ke Pulau Pangkor. sblm bertolak ayah aku pesan jgn lupa kunci pintu.(biasenya dia pesan kalau ada pape telefon)
mak aku pulak pesan, sampah buang, sisa makanan buang,sidai kain, jangan bergaduh,(dh lama aku x gaduh dgn adik aku,mcmla dia x tau) siap ckp g klu jd pape kt dia apa patut aku buat, suruh ambk alih ofis dia kt rawang, kedai aku ni sewakan je, mn dia ltk duit, gn duit tu utk byr hutang ...klu jd pape nk kena jupe sape, jgn nakal2,n siap bgtau nk pegi mn,selalunya tau2 je dh pegi..(selalunya mak n ayah aku bg pesanan yg sama, klu de pape telefon) tu je..tp kali ni dia bg pesanan yg pelik plak. pesanan lbh krg mcm sblm dia pegi haji thn lpas, tp kali ni lbh spesifik. walaupun time tu aku still mamai lg sbb br bgn tido..tp tiap patah kata2 dia aku dpt dgr dgn jelas. walaupun masih terpingga2 n hairan..aku just lambai dorg kt pagar rumah je. aku x tny kenapa dia bg pesanan yg pelik kali ni.. risau plak aku kalau jd pape kt dorg. aku harap xde pape yg jd n dorg selamat pegi n blk..



No comments:

Post a Comment