Friday, September 17, 2010

soalan itu lagi..

arini ada kenduri tahlil n doa selamat di rumah adik ibu, semua adik-beradik ibu dtg
arini aku agak menonjol skit berbanding sepupu aku yg lain kot, smpi2  je dh kena tegur, ai long berseri2 nmpk, de pape berita baik ke?. berseri2? berita baik?? pe kes ni? last2 dorg ckp gak mksd kata2 dorg tu, dh de org meminang ke? sbb aku nmpk berseri2. nk je aku bg jwpn yg plg logik time tu, maybe sbb aku br pas solat asar, so kesan air wudhu' tu still de g, tu yg dorg slh anggap tu. adei... knapela dorg ni x pernah pts asa dr bertny aku soalan tu. dhh de calon ke blum..jgn tunggu lama2..mcm2la. dorg ingt nk kawen tu keje senang ke, aku ni calon pun xde nk kawen dgn sape la plak..dorg tny klu de org msk meminang aku terima x? aku jwb klu parents aku terima n dia bleh terima aku still blaja. klu tu ok, aku xde masalah, sama2 terima seadanya.
sepupu2 aku yg sekolah rendah ni plak dh terlebih matured, sume  pakat2 dh akil baligh.cpt btul bdk2 zaman skrg ni ek..sblm blk dorg pgl aku semata2 nk tny soalan kaklong dh de BF ke? ish bdk2 ni...mcm xde soalan lain...
Tua sgt ke umur 23 ni?? aku bkn xnk kawen..tp ak x jupe MR RIGHT nye lg. tlgla phm.. asal berjupe sedara mara je msti dorg tny bila..bila..n bila..sshnyela jd cucu sulung ni..nyai aku suh aku kawen cpt..dia nk de cicit sblm dia tutup mata..alahai nyai..kesianla kt cucumu ini..dia kan masih blaja..lelaki mn yg sanggup terima isteri dia still study g..part time plak tu yg bermakna dia xde kt rumah utk temankan suami dia waktu malam..klu de ms pun pas dia blk kelas..nyai..cucu nyai ni nk kena cr lelaki yg paham situasi dia..n memahami dia serta sama2 bleh bertolak ansur..klu nk gn kuasa veto je...dia akan merana nek..sbb dia dh buang ms n duit dia utk blaja selama ni..( mcmla aku berani ckp kt nyai aku mcm ni).yg aku berani ckp cm aku nk org tu bleh terima aku ni masih blaja, namun boleh bekerja..klu nk kerek bleh je, biarla org kata langkah bendul..nk je aku ckp cucu nyai yg no 2 & 3 tu dh gatai sgt nk kawen kot, blaja x abis g dh kapel2, n buat bnd yg bg aku sah2 mendtgkan dosa, sikit2 lama2 jd bukit.bg aku biarla dorg dl dr biarkan dorg hanyut. tu pun mcmla msg2 dh ready nk de komitmen..pastu time tgkp gmbr raya 2010 version nephew n niece dorg ckp mcm de harapan de yg langkah bendul je..klu xnk de org langkah bendul baik cpt2..eee..dorg ni..aku buat2 x phm jela..mungkin masanya blum tiba bg aku, dorg kata aku memilih, dorg x jupe g mcmn kerenah n gelagat org2 yg try tackle aku, ade yg wat aku ni spare part de ke ptt, de plak yg x phm bhs, lain aku ckp lain dia phm, camne tu? yg aaku berkenan hak orgla plak..de gak yg bkn hak org..tp aku x berani nk try tackle dia..setlh menilik2 diri aku rs aku x layak pun utk org yg aku berkenan tu. xpela aku akan trus mencari n menunggu...

No comments:

Post a Comment