Wednesday, September 22, 2010

hari-hari yang berlalu..

18/9/2010
hari aku isi dgn memenuhi jemputan kenduri kawen, majlis pertunangan n open house. setiap umah yg aku g aku mkn ala kadar je, yg lbhnye borak, maklumla de yg dh 5 thn x jumpa. thn ni brla berpeluang jupekan, so..bertkr2 ceritala. mcm biase klu pegi kenduri kawen klu x di tny soalan awk bila tu mmg x sah, lg2 ni sedara mara gak yg kawen. blk dr mkn2 aku g beli brg skit utk kedai pastu blkla nk g mn g...


19/8/2010
bkk kedai mcm biase, x g memn pun, duk umah je, yazid n aziat dtg beraya.lama btul aku x nmpk si yazid ni, akhirnya blk gak dia.padahal duk sblh umah je,tp tula dia ni keje jauh sgt,pastu x reti nk blk.hi3.aku bg dorg mkn bihun sup n air cincau je.aku dgn selambanya tglkn kedai aku jg diri dia sendiri n aku layan dorg berdua ni borak sbb dh lama sgt x dgr kaba berita msg2.duk cte psl kwn2 sekg,kwn2 same sekolah,sape dh kawen,sape dh ada anak,mcm2la,klu nk cte sume smpi mlm pun x abis kot, dh abis mkn dorg mntk diri utk beraya ke umah setrusnya, yg aku plakk smbg duk jg kedai smpi ptg,ptg tu plak hujan turun mencurah2 ditemani kilat n petir,seraam..since aku kt dlm kedai so biasenye klu cuaca mcm tu xde org nk dtg, so aku pun psg lampu kedai then tido.sejuk2 ni sedap tido ni. pastu aku dgr org bg salam,rupa2 hujan dh benti n de org nk beli brg, dgn muka mantong aku layan customer tu,tp aku dh bsh mukala,nsb org kg aku sendiri, tpt pkl 6.30 ptg aku pun ttp kedai sbb dh xde org dtg.mlmnye apasal ntah aku jd emo bila org tny psl kawen.hi3,skrg soalan tu dh jd soalan sensitif, sbb ari2 de org tny aku soalan tu,jwpnye sng je,xde calon,sudah ais cte,mcmla bleh abis...mulut org mmg aku xleh tutupkan.then mlm tu NN g tny aku ssoalan tu,aku bg jwpn bc blog aku,aku hrp dia tau pe jwpn yg aku nk bg,aku mmg sgt2 dh xde mood time tu,hilang trus mood aku,lari ntah ke mn.but thanks to NN yg tlg aku tgkp blk mood aku tu sblm dia g jauh.ha3.dia ttp NN yg dl,x berubah,hope ko hepila ek dgn gf ko NN,jgn lupa janji ko aku org kedua tau sape dia..yg si L ni plak kesian dia,duk membajet duit yg dh lari,then try utk mendptkn btk badan ideal,aku pun xde idea nk bg tips ape,sbb mcm aku ni,aku mkn setiap waktu,tp aku mkn sekadar alas perutla,bkn melantak x ingt dunia,pastu aku suruh dia excercise,hopee dia berjaya mendptkn berat badanya yg ideal itu.n one more thing jgn stress2 k.(ini pesanan utk aku gak) sbb sedara aku gara2 terlbh stress kena darah tinggi thp teruk smpi separuh dr otak dia dikeluarkan gara2 dh jd darah beku kt kepala.

20/9/2010
pg2 bgn mandi then bersiap g NSK utk beli brg,jem jgk jln arini maklumla sek dh bkk.tp bermulanya segala yg x kena hari ni.memula ntah mcmnla aku bleh terlpas simpang nk msk NSK tu so kena la U turn,jauh plak tu, pastu so far so good beli brg sume ok je,pastu g next station utk shopping, pe kes ni x pernah2 xde parking, kenala aku parking jauh nmpknye,blk umah pe nsb ntah jem lg..de keta rosak plak kt tgh jln, nsb bkn keta aku, alhamdulillah..smpi umah dh pkl 11. br bkk kedai.target aku pkl 9.30 dh smpi umah dh.tp nk wat camnekan.kita merancang tuhan yg menetukan.arini SI dtg g kedai cam biasela aku tau sgt pe dia akan buat,aku kena tgk,klu x karang rajinyela dia nk tlg kemas kedai aku tu,nk di susun2 blk brg2 yg aku dh susunla,di lapkanye meja,rak2 sume tu,adoi..kenapala ko ni rajin sgt??..klu dia dtg aku kena make sure penyapu n kain lap dh disorok,tp klu dia nk susun brg tu lantakla mls dh aku nk tegur,tegur pun x guna,dia wat muka selamba,susun jgk, arini sume bnd aku terlanggar,knapela agaknya,mula2 tersepak batu bata,sakitnya kaki,siap berdarah g kaki,aku x marah batu tu,sbb aku yg slh,cm mengaduh je,pastu tgn tersepit pintu,berdarah g,adoi..xpe,bkn hati yg berdarah,bleh di rawat lg,arini g kls awal skit sbb aku tau kls arini biasenye abis awal, tp ntah mn silapnya, jem teruk kt seksyen 13, padahal perjlnn dr tmpt aku ok je, sabar jela..perjlnn yg biasenye memkn ms 5 minit je utk lalu area2 jem tu,menjd 50 minit, pastu dh lbt, biasela uitm ni pny parking bknye byk, klu lbt pnuhla parking dia, tgh dok cr parking nmpk 1 tmpt kosong,muat2 keta saga aku tu, erm..dh lama x wat side parking, lpas ke aku nk msk ni, biasenye aku berdua klu msk side parking ni, sorg g bg arahan sng skit keje aku, tp kali ni aku sorg je, bedal jela..alhamdulillah msk dgn jayanya,cm senget skit tp still dlm kotak g, time test JPJ dl aku parking g cantik dr ni, ah lantakla, ms berssh payah msk parking tu dlm hati dh berdettik kan bgs klu ni viva, kck skit, xdela riso terlanggar keta org blkg.tp bersyukurla dgn apa yg ada, dr xde keta. msk kls dh pkl 7.20 mlm, lbt btul, sempat gakla blaja kejap je, dlm pkl 8.30 dh abis.aduh..dh mengeluh rs mcm membazir duit tol n minyak aku je yg pegi blk yg berjumlah rm 15+5.60, duduk kejap je dh abis.nsbla...nk wat camnekan..dh ko duduk jauh, sape suruh.septtnye smpi umah awal.pttnye tido awal,tp aku duk chat dgn kwn2 sambil menyiapkan assignment akibatnya lbtla assignment aku tu siap,sbb aku g byk menaip time chatting dr menaip utk assignment tu.ho3.

21/9/2010
pagi2 g aku dh marah2, kt sape? tentula kt kucing yg suka sgt mencuri mknn kt kedai aku tu.abis maggi,bihun,minyak msk,keropok di mknye,ikut ati aku xnk pkl dorg tp aku nk buang dorg kt kantin memn yg bleh bg dorg mkn,aku x mampu nk bg sume kucing2 ni mkn,sbb aku pun dh de kucing sendiri yg selalu x ckp mkn,inikan plak nk bg kucing yg org buang sebyk 5 ekor ni mkn..adei..yg menyakitkan hatinya brg2 kt kedai akula yg jd mangsa,adus rugila aku klu ari2 mcm ni...buat spoil mood aku jela.cubaan btul.sapela yg begitu x bertanggungjwb g buang kucing2 ni kt sini.aku nk tgkp nk buang dorg lari..mcmn aku nk buang,x smpt nk dkt lgsg dorg dh cabut lari.mak aku still mengirimkan emel2 berkaitan keje kosong kt aku,aku phm sgtla mksd dia tu...nnti2la bila hati aku dh terbkk nk cr keje lain br aku cr,skrg ni aku dh bosan ccr keje,biarkan aku dgn kedai aku ni,walaupun org kg pelekeh,buat apala blaja tinggi2 klu setakat nk jg kedai,dorg x tau tu kedai aku,mls nk kecoh,aku diam n senyum je,
dl time aku keje kt OYLM pun kena jgk,laa keje tinggi2 keje kilang je,dorg x tau aku keje kt ofis kt kilang tu,bknye jd operator,tp aku mls nk lawan,krg di cop kuranng ajar plak,aku gelak jela dgn jwpn janji keje makcik.akhirnye aku berhenti gak dr situ,tepat 13.12.2009 aku bergelar penganggur terhormat.ha3.
sbbnye..bdk2 kt sini pakat2 benti sbb suasana keje yg stress, boss ok je,tp supervisor ni yg lbh, bila smpi 3 org berhenti n xde org br msk,keadaan mmg sgt menekan,aku terpaksa ambk alih vendor2 kwn2 aku yg dh berhenti tu,ckpla dgn vendor aku sendiri pun x mng tgn,nk tmbh plak dgn vendor dorg2 ni yg bermasalah,mmg lg peninla pale aku diwatnye..last2 aku  ambk keputusan bg RL, notis sebln.kiranya bg chance kt dorg cr org br,tp nmpknye dr yg berpuluh2 dtg cm sorg je yg msk, aku rs sbbnye mudah,gaji kecik,lg2 kt finance tu, mmg kedekut n berkira nk bg gaji ni.klu x silap aku de yg g interview dorg offer rm900-950 je.basic aku RM1000,pas increment jd RM1055. tolak itu ini tgl 850++ kot n no OT, ko buatla OT smpi 9 mlm sekalipun, dorg xkan byr,sbb dia dh bgtau, NO OT.dia nk control expenses.ekonomi gawat time tu.bygkanla keje byk yg due pd ms yg sama perlu disiapkan,tp OT x dibenarkan n klu wat OT pun x byr,nk watpe.so aku pun ambk keputusan utk cau dr situ.

first time chat dgn AZ thanksla 4 ur advise ek,n tahniah dh jd suami org,n dia pny blog menjd mangsa menjd bhn bacaan aku,sbb blog org lain yg aku follow sume aku dh bc,akhirnya aku berjaya menghabiskan membc sume catatan di blognya smlm, bg aku dia seorg yg mempunyai pendirian dia sendiri, n aku sgt2 menyokong tindakan dia yg xdela ikut...je apa yg disampaikan media tu,maklumla bkn semua yg disampaikan media ni btul,kita kena gak pk sejauh mn kebenaranya n bknye main tgkp muat ikut logik akal je.pdhal sume org dh kena tipu.hahahaha.hope hasrat dia nk jd PM tu tercapaila ek.
Bg aku penduduk di Malaysia ni dh sakit sbnrnye...maruah n nyawa seolah-olah boleh di beli dgn wang ringgit,kerana wamg..duit..manusia sanggup buat apa saja.termskla membunuh..aku risau yg 1 hari nnti malaysia akan jd mcm negara I & I yg kadar rasuahnya sgt...... tinggi.harap2 ianya x jd kenyataan. perjlnn ke kls arini lancar.6.45 dh smpi,walaupun kuar agak lbt. skrg walau aku dh t'lbt mcmn sekalipun,aku xkn memecut melebihi 110km/j sbb aku kena pilih masa lg pntg smpi cpt or nyawa.sbb aritu tgh duk bwk laju tu tetibe aku tertido mgkn keletihan gara2 menyiapkan report mlm tu.mujur nyawa masih pjg aku cm tersasar ke lane kiri sekali je sbb time tu aku drive kan lane kanan sekali.klu x sbb rahmat dr Allah aku bleh terjg pd ms yg tepat...erm..kt mn agak2nye aku skrg?kt hospital or....???

-abid-



No comments:

Post a Comment