Wednesday, January 6, 2010

bunga yg layu...

bunga yg dibeli pd hari khamis lalu,ku lihat kini semakin layu..dh bertukar warna..tidak cantik lagi..
begitulah hidup..semakin lama kita semakin tua..
rupa yg cantik tidak akan kekal cantik selamanya..hidup didunia hanya sementara
setiap yg bernyawa pasti akan mati..tiada yg kekal di dunia ni..

dah 22 tahun sebulan dan 21 hari aku diberi peluang hidup dan bernafas di muka bumi ALLAH ini. Ya Allah cukupkah bekalan aku seandainye aku dipanggil menghadapmu kelak...

Td secara tidak sengaja aku membaca thread dr blogger lain mengenai kehilangan anak mereka baby ukasyah yg berusia 3 bulan..takziah aku ucapkan.aku yakin mereka insan yg tabah..aku yakin bahawa Allah telah memilih mereka untuk melalui ujian ini kerana mereka mampu menghadapinya. Anak mereka kini telah pasti menunggu mereka di syurga sana.aku tidak sanggup utk meninggalkn sebrg komen di blog mereka krn air mataku menitis laju membaca setiap entry yg mereka ltkkn disitu mengenai anak mereka, terutama sekali dr saat2 sblm anak mereka dijemput menghadap ilahi...dan segala catatan seterusnya yg mereka coretkan disitu..air mataku langsung tidak berhenti mengalir mulai dr saat itu sehinggalah ke saat aku menulis mengenai mereka ini pun aku msh x mampu mengawal air mataku dr menitik..wajah jenazah anak mereka pun sungguh bersih..maklumlah anak kecil ibarat kain putih..kitalah yg mencorakkanya dan anak ini masih bersih dr senrg dosa dan noda,berbeza dgn kita yg tlh melakukan berbagai2 perkara di dunia ni..Ya Allah mampukah aku utk tergolong dlm golongan yg terpilih utk memasuki syurgamu...??? terlalu byk perkara yg telah aku lakukan selama hidup ini..Ya Allah ampunila dosa hambamu ini yg telah lalai dr mengikuti suruhanMu... hanya kau Maha Pengampun lagi Maha mengetahu segala peerbuatan hambamu ini,baik yg zahir mahu pun yg tersembunyi..

No comments:

Post a Comment