Sunday, May 23, 2010

akhirnya kebenaran terbongkar jua

berhabuk dh blog aku ni..
terlalu lama aku x mengupdate blog ni...
semenjak aku bkk kedai runcit kesenggangan masa seolah2 tiada.
masihku ingt pada 08.04.2010 lalu aku mendapat berita yg sgt2 mengejutkan drpd bekas rakan sekerjaku mengenai kak eim bekas rakan sekerjaku telah pergi meninggalkan alam yg fana' ini..INNALILLAH WA INNALILLAHIRAJIUN...itu sj kata2 yg mampu aku luahkan.ringan sj mulutku bertny apakah puncanya dia meninggal..sakit?kemalangan atau...apa2 sj.dia meninggal sbb bunuh diri..kata rakanku lemah.biar btul..x mungkin..aku tidak percaya itu adalah punca kematiannya.bkn tidak mahu menerima qada' dan qadar ketetapan Allah S.W.T bahawa dia tlh pergi meninggalkan kami. namun punca kematianya menimbulkan tanda tny dlm kepalaku..aku tidak fikir bahawa akalnya sesingkat itu dan imannya segoyah itu,solat tidak pernah tgl,tdk mgkn semata2 krn masalah kerja dia dikatakan memutuskan utk menamatkan riwayat hidupnya dgn menggantung diri.memandangkan dia masih mempunyai 3 org anak yg masih kecil berusia di antara 1-6 thn..dan dia amat2 menyayangi anaknya.biar hilang suami asalkan bkn hilang anak.jd tdk mgkn dia tega membiarkan anak2nya terkapai2 membesar tnp belaian seorg ibu semata2 krn tekanan kerja.menurut kata rakan2ku yg melawatnya buat kali yg terakhir keadaan arwah ketika ditemui agak meragukan..kelihatan mustahil seorg yg ingin membunuh diri tlh memakai uniform bekerja lengkap termsk nametag sekali.aneh..akal logikku mula mengatakan bhw ada kebatilan yg tersembunyi,tambahan pula menurut rakan2ku suami arwah tdk membenarkan bedah siasat dilakukan.alasan yg diberi mudah, jgn menmbhkn kesedihan dihati anak2 ckpla ibu mrk pergi dgn cr begitu,kini ingin menmbh lg kecacatan pd jenazah ibu mrk.namun semua persoalan yg bermain di mindaku trus terbiar tnp jawapan sehinggalah...
sebulan kemudian..
rakanku menelefon.menurut rakanku suami arwah tlh ditgkp atas tuduhan membunuh isterinya iaitu arwah kak eim.melalui bedah siasat polis mendapati terdpt kesan dicekik pd leher arwah dan bknya kesan jerutan.badanya dipenuhi kesan lebam.tulangnya ada yg tlh pth dan terdpt pendarahan dalaman.maka itu mengesahkan bahawa arwah bknlah meninggal kerana membunuh diri.seblknya dia dipukul,dibelasah dgn teruk oleh suaminya.utk mengukuhkan lg bukti2 penangkapan jiran tetangga turut mengesahkan bhw suami arwah merupakan seorg kaki pkl,kerap kali terdgr mrk bertengkar dan mcm2 lg.anak arwah menyatakan bhw dia terlihat bapanya mencekik ibunya krn kebetulan pd hari itu dia tdk dihntr ke nursery maka dia tlh menjd saksi adegan pembunuhan ibunya yg dilakukan oleh bapanya sendiri.sangat menyedihkan apabila mengenangkan nsb anak2nya.hilang kasih ibu,ayah tlh disumbat ke penjara..kini mrk sendirian, aku plg terasa sayu dan sedih mengenangkan nsb anak bongsunya yg berusia setahun, genap 3 hari pemergian arwah,suaminya tlh memberikan anak bongsunya itu kpd org lain.aku harap penyudah hidup anak2nya baik dan ada yg sudi membela nsb mereka.
akhirnya kebenaran mengenai punca kematian arwah kak eim terbongkar jua.aku menarik nafas lega krn suaminya tdk lepas bebas dr tindakan undang2. aku harap arwah ditempatkan dikalangan para syuhada' dan org2 mukmin yg lain

No comments:

Post a Comment