Tuesday, May 25, 2010

kedai runcit kaklong

sejak bkk kedai runcit ni aku dh byk kenal org KG aku sendir.dl aku x knal pun dorg2 ni.maklumla duk kt asrama dr F1- msk U,pastu keje, life aku ari2 keje blk keje g kls plak,esk g keje g,sabtu ahad x g memn,maybe g meniaga kt pasar or duk memerap kt umah or klu de mmbr ajak kuar,br aku kuar so aku mmg x bergaul sgt dgn org2 KG aku ni.
skrg bile dh bercmpur dgn makcik2 ni aku pun dh jd cam dorg plak dh
duk bergosiip.tidak..dorg ni rajin tul duk cte psl anak org ini la itula.kt dpn aku kutuk anak org.ntah2 kt blkg aku kutuk aku gak.aku perasan yg makcik2 kt sini makin ramai yg on off pki tudung.dia ingt lawa kot.makin tua dh x pakai tudung g dh.pki bj seksi.manusia2X mcm2.pelik aku umah kata pergi,kubur kata mari pun x sedo gak g.makin berubah jd ke arah x brape nk baik plak.
td de org dtg tegur asal jap bkk jap tutup kedai?aku dh garu pale yg x gatal.sjk bila plak aku tutup kedai.ari2 bkk tau.x tutup.penat gila..pelik gak aku bila dia tny camtuh.tp aku anggap dia gurau je.pastu 1 g cubaan,tetibe pegawai MPS dtg,dia tny mn lesen?aku ckp lesen meniaga de ar.tp lesen dgn MPS xde sbb kedai tu pun br je siap 70% tp perniagaan dh start beroperasi utk menampung kos pembinaanlgsg kena kompaun RM1000.mmg menyakitkan hati btul bila peguatkuasa tu ckp dia xkn dtg klu x sbb org report.mmg nk kena org yg report tu.dengki btul..aku rs bleh agak sape,tp xnk tuduh.esk nk g MPS setelkan pe yg ptt.pastu nk tny sape yg wat report tu.mmg kureng..aku x kaco org yg dia nk report asal..aku menyusahkan dia ke,ke dia ingt aku meniaga n bkk kedai tu kt tanah dia..rs down gak diwatnya bila terpk kan de org yg sanggup buat pe je asalkan kitaorg tutup kedai.rs cam btul2 nk tutup kedai je,mls dh nk bkk kedai runcit.aku nk wat meniaga kt pasar mlm.pnat pun de ms utk rest.ms yg diperlukan pun x lama.aku bleh cuti bila2 aku nk.x mcm skrg.x bebas..x taula smpi bila aku bleh bertahan.YA ALLAH tabahkanlah hati hambamu ini dlm menghadapi dugaan hidup...AMIN

No comments:

Post a Comment