Saturday, March 6, 2010

hari yg panas...

hari ni cuaca sgt2la panas n since aku jual air agak ramai gakla org yg berhenti beli.hari ni dlm sejarah aku meniaga dgn pakai mask coz aku selsema sbb panas dlm dr pagi aku asyik bersin then air x benti mengalir kuar dr hidung aku,cobaan...so aku pun pakai mask sambil meniaga utk emngelakkan sebrg jangkitan kuman kpd sesiapa sms urusan jual beli dijalankan.habis tisu 1 kotak aku kerjakan n mask 6 helai,sbb sumenye basah n aku x selesa n x bleh bernafas,semakin hari makin tengahari kepala aku semakin sakit,batuk2(coz tekak gatal)ayah aku de beli nasi beriani tp x smpt nk mkn dh start kalut skit sbb aku x sempat nk kupas kelapa tp pelanggan dh beberapa org menunggu.tp aku ttp meneruskan tugas sprt biase.pas sume pelanggan dh dpt air dorg aku pny nasi beriani yg dh menunggu pun disantap sehingga habis,alhamdulillah kenyang,hu3.pkl 4 mak aku pun blk n mengambil alih keje2 menjaga gerai jualan,aku pun msk umah solat n tido..x smpi setgh jam tido aku dh dgr mak aku terjerit2 pgl ckp tlg kemas hari dhnk ribut.(ku sangka panas hingga ke ptg rupanya hujan ditengahari)pe lg kelam kabutla kitaorg kemas brg meniaga, x abis kemas lg hujan turun mencurah2 dgn lebatnye..kilat n guruh sekali,mcmn ni,nk xnk redah jela hujan sambil angkut brg meniaga ke rumah, selesai sume brg2 diangkat mandi pastu bsh brg2 yg ptt dibasuh..pas hujan dh reda mak aku ajak g beli brg2 yg dh abis,memula beli anak ikan utk ikan kelisa kt umah tu cian dia,mknn dh abis,pastu beli brg2 meniaga yg dh abis,cawan,air,gula n byk lg,smpi pnuh bonet keta kitaorg memborong brg.on the way blk jeput adik aku dr KTM pastu blk ke umah memunggah brg kuar dr keta plak,pnat..dh siap punggah brg mkn..nasi+sup tulang.sedap..pastu tgk cte my super ex-girlfriend klaka gile xleh byg klula btul de org yg mcm tu.hu3.skrg update blog sementara tunggu nk tido.nite2

No comments:

Post a Comment