Saturday, February 13, 2010

11.02.2010

hari ni x taula knape agaknye 2 kali aku hampir2 terlibat dlm kejadian melanggar or dilanggar keta.time aku nk g kls aku hampir melanggar blkg keta kancil yg berhenti scr tiba2.nsb smpt break n jarak aku dgn keta tu agk jauh.so x kena tp motor yg tgh ptg aku yg langgar keta kancil tu.aku x benti n tlg,bkn sbb kejam tp dorg sume lelaki n ramai org dh start benti n tlg pemandu motor tu so aku meneruskan perjlnn aku ke kls pd hari tu.mse perjlnn blk plak kt trafic light keta yg dpn sekali agk lbt skit jln time lampu dh hijau, ntah kenapala keta kt dpn aku tu x reti nk sabar, dia cpt je jln.lgsg berlanggar dgn keta dpn..bang..alamak..aku yg kt blkg ni terkejut, x hilang lg terkejut pe yg berlaku ptg td,kali ni mlm plak. dada aku berdegup kencang, tgn dan kaki aku menggigil... x kuat rasanya kaki aku nk menekan minyak dan meneruskan perjalanan.dada aku masih berdebar2 dgn pe yg dh berlaku.namun memandangkan perjalanan aku masih lg jauh so aku gagahkan kaki n kuatkan hati utk meneruskan perjlnan.dlm hati aku mengucap pjg dan bersyukur krn x terlibat dgn perlanggaran td.kereta yg berlanggar td aku tglkn krn kedua2 empunya kereta tersebut lelaki jd biarlah mereka berbncg sendiri.lgpun bknye teruk sgt pun eksidenye, tp kemek gakla keta.alhamdulillah walaupun keadaan jln basah dan berasap krn siang td panas dan mlm hujan turun mencurah2 namun aku msh berjaya jg mengawal kenderaan ku dgn baik sehinggalah aku berjaya smpi di rumah dgn selamat.YA ALLAH aku bersyukur padamu krn memudahkan perjalananku dan mengizinkan aku utk smpi ke rumah dgn selamat.sekian..

No comments:

Post a Comment