Saturday, September 24, 2011

paksu kawen..

17/09/2011 tarikh kenduri kahwin paksu aku selepas majlis pernikahan dia kt kelantan 3/9/2011.majlis di buat di rumah nenek aku.
datuk aku memilih utk REWANG berbanding memanggil katering kerana membazir katanya.
aku ni cucu je pun sapela aku nk bersuara so I FOLLOW...just follow the flow.
keluarga aku antara org yg tersibuk utk majlis tu.mak aku dr hari khamis lg dh tlg REWANG.aku hari khamis still bekerja then hari jumaat brla aku turun padang n menolong pape yg ptt.dr merebus telur,membungkus door gift,mengupas bawang,memerap ayam, mengalihkan brg apa2 punla yg pntg menolong.adik aku plak wat keje mengacau rendang n keje2 yg memerlukan kudrat n sesuai utk lelaki.
hari sabtu time semuanya nmpk dh siap dgn khemah berscallop biru putih, meja n kerusi dh tersusun rapi br aku perasan yg pakcik aku x teringt lgsg psl penunjuk arah.
 maka pada pagi sabtu tu aku pun berkejarlah ke rawang utk menyiapkan penanda arah, print, laminated, cari gunting, tali,double sided tape, puncher,salotape, tali n brg2 yg aku rskan perlu utk keje2 menggantung penunjuk arah then aku pun gantungla signboard2 tu di tmpt2 yg dirasakan sesuai.
pkl 12.00 br aku siap meletakkan petunjuk arah.blk rumah nenek minum dl then balik rumah mandi badan dh berlengas then tkr baju kurung sbb perancangan awal keje aku cm bg bunga telur n door gift itu keje senang so pakai jela baju kurungkan.
sampai kt umah nenek jam dh pkl 12.35 org dh mula ramai
memula aku juz bg2 door gift je lama2 keje aku dh jd penanggah plak,sibuk menggangkat pinggan n cawan kotor sbb penanggah yg ditugaskan dh menghaibkan diri mereka.hampeh sungguh....
mmg penat...pkl 6 ptg pun de g tetamu yg dtg
keje2 mengemas dh mula dilakukan..ramai yg dh surrender kepenatan
aku pun sama.blk umah dl tkr baju then dtg blk umah nenek tlg kemas n kutip sampah
maghrib aku n mak aku pun blk umah
fuh..penat..lega dh selesai cm sayang byk lauk n nasik membazir sbb x abis...
akhirnye selesai jugak majlis..semoga mereka kekal hingga ke akhir hayatla hendaknya..

-Abid-

No comments:

Post a Comment