Saturday, October 29, 2011

Hari pertama Advanced Marketing Power di Wisma MCA, Jalan Ampang, KL

Monkey Icon

28/10/2011
Hari pertama Advanced Marketing Power di Wisma MCA, Jalan Ampang, KL
Dgn bantuan mak aku, aku berjaya tiba seawal jam 7 pagi kt depan wisma MCA.
nak naik train sendiri takut lbt smpi pulak g pun aku x register lagi.
b4 bertolak smpt beli kuih utk alas perut.n mkn b4 prog start since xde breakfast disediakan utk kitaorg

sesi pagi berjalan dgn lancar..program yg memang MANTAP n BEST
program bermula dgn senam Aerobik selama beberapa minit utk memanaskan badan (mmg feveret aku ni)
terlalu banyak ILMU n tips yg dia bg
cm tinggal aku je nk buat ke x
Insya Allah akan merubah 360 degree hidup aku
Insya Allah aku pasti akan kaya dan berjaya serta hidup berkat dgn bantuan dr Dr Azizan Osman.
kalau aku ikut semua ELMU yg dia ajar termasukla MESTI.maka aku terpaksa jadi kayaMonkey Icon
apapun semuanya mesti dimulakan dgn TINDAKAN
siapa2 yg x pergi tu memang rugila...onion-head-emoticon-15

since hari ni hari jumaat break dia agak lama dr pkl 12.15-2.30
time nk lunch perut aku dh rasa x sedap, badan berangin semacam
then aku g beli lunch kat nasi lemak pandan. utk nasi+telur sambal+sayur aku just byr RM3.00
pas tapau nasi n lauk aku n kak jariah mkn nasi yg kitaorg tapau tu kt dlm wisma MCA.
time tu aku dh rs pening n nk muntah.tp aku tahankan je
pas makan sempatla 15 minit je kot nasi kt dlm perut.aku dh lari ke tandas n memuntahkan isi perut keluar.onion-head-emoticon-10
dhla pas muntah tu tekak perit n sakit, sempat lak acik cleaner tu marah aku sbb muntah kt singki
since aku mls nk gaduh2 ni.aku tarik tong sampah then aku korek blk keluar semua nasik2 yg dh menyumbatkan singki tu. aku siap bersihkan balik sinki tu bersih2 sampai xde kesan barula acik tu diam.(baik x aku?)
keluar dr toilet perut dh lega n kepala terasa ringan skit. sementara duduk2 tu smptla sorg kakak ni tlg urut aku alhamdulillah lega dh sakit pale.
sblm sesi kedua utk hari pertama bermula ada senam aerobik lagi utk membakar sedikit lemak yg terkumpul n memastikan mata2 yg mula nk tertutup segar bugar balik..

kt dlm dewan aku mkn g skit utk alas perut sbb semua mknn dh abis keluar
15 minit kemuadian hasilnya aku berkejar ke tandas time tgh syok dgr ceramah Dr Azizan Osman. potong stim betulla..sekali lg muntah.aku dh suspek ni msti kes food poisoning ni.
pas kuar toilet aku x terus masuk dewan memandangkan kepala aku berat n pening.pas dh lega skit
br msk blk dlm dewan, time tu aku dh lembik.mmg x fokus langsung.aku dh missed beberapa muka surat
sayang sgt2 nk tny org sblh aku dhla x phm tulisan dia pastu dia pun sibuk salin pe yg DAO ckp kt depan.
buat aktiviti kena berdiri pun aku duduk je, mmg x larat, smpt lak tu muntah g kt dlm dewan nasib baik aku dh ready plastik n tisu.kalau x abisla...

balik tu aku naik LRT, aku kuatkan hati n paksa diri utk melangkah kaki selaju mungkin ke stesen LRT niat di hati nk blk cepat, nk mkn ubat.
tp..dh tertulis aku x smpt naik train tu sbb org terlalu ramai n aku mmg x boleh nk msk menyelit lg kt dlm tu,
br 5 minit train tu berlepas aku dgr annoucement ckp sume train terkandas sbb blacout kt stesen BTS-serdang dan kepong-segambut.boleh bayangkan x mcmn keadaanye kalau aku berdegil n menyelit gak kt dlm train yg br berlepas td, then tetibe dia terkandas..konfem2la aku akan muntah g kt dlm train tu...
Alhamdulillah aku bersyukur..
tetibe de train smpi nama dia ETS.aku pun x surela train ETS ni utk apa, dh lama sgt x naik train. nasib de ETS ni walaupun dia turun kt kepong sentral aku naik je asalkan aku x perlu bersesak2 mcm dlm tin sardin or tertinggal KTM jap g sbb kesesakan yg melampau.selesa betul aku naik ETS ni.
dhla aku dpt duduk..aircond dia pun sejuk n seat boleh adjust.aku siap tido g kt dlm train tu walaupun train tu x bergerak ke mana2 pun sbb kes blackout kt stesen kepong - segambut.aku tido je smpila train tu benti kt stesen kepong sentral n aku turun tunggu the next train ke rawang.smpt g mkn skit
last2 aku smpi umah pkl 8.40mlm. terus lari msk umah campak beg menuju ke singki..sambung muntah lagi..
kali ni aku konfem aku mmg kena food poisoning sbb breakfast pagi td.aku terus mkn ubat tahan muntah+minum air garam+panadol+panadol soluble.mandi then tampal cool fever kt pale sbb suhu badan aku dh meningkat mendadak pas last aku muntah td.sblm tido berdoa semoga aku diberikan kesihatan
utk meneruskan kursus Advanced Marketing Power utk hari yg ke-2.
Monkey Icon jumpa lagi esok...

-Abid-

No comments:

Post a Comment